top of page

1e Sailmail !


Heyyyyyyy allemaal, Het is vandaag Lazy Monday en dat betekent geen school, uitslapen en natuurlijk de sailmail! We zitten nu al een paar dagen op de oceaan en het is super lekker warm! Er hangt de hele tijd een hengel buiten boord en er zijn al drie vissen gevangen! Tenerife zag er heel anders uit als iedereen dacht het was heel bergachtig en droog. We moesten vanaf het vliegveld nog een uurtje met de bus naar de haven, we vlogen met 32 mensen dus er was ook een bus voor 32 mensen er was alleen geen rekening gehouden met onze tassen dus er moest nog een bus komen. Een normale dag ziet er zo uit: om 7:00 ontbijt, 8:00 tot 11:00 zelfstudy, 12:00 lunch, 13:00 happy hour, 14:00 central lesson, 15:00 sailtraining, 18:00 avondeten en dan om 19:00 nog een groep acitiviteit. Er word elke dag een spreuk op het bord geschreven in de ochtend vandaag staat er: everything tastes the same without mayonaise, er word hier namelijk heel veel mayonaise gegeten. Op zondag is het pizza dag! We hebben beurten voor helpen met het ontbijt, de lunch en het avondeten we moeten dan helpen met klaarzetten, opruimen en afwassen. Het wachtlopen heb ik nog niet gedaan maar ik heb wel achter het roer gestaan. Het wakker worden s'ochtends met de hele groep en muziek was eerst voor iedereen wennen maar nu is het hartstikke gezellig! Ik was behoorlijk zeeziek de afgelopen dagen maar vandaag voel ik me weer goed! In de crew zitten twee engelse mensen dus als een van hun erbij is word er engels gesproken, bijna heel de crew heeft blond haar en veel hebben een knotje in dus in het begin haalde ik alle namen door elkaar. De crew en de leraren zijn echt super aardig en het is heel gezellig met zijn alle. We kwamen savonds aan bij het schip en gelukkig stond het eten klaar want we hadden allemaal super erge trek. De volgende dag kwam het eten en de groenten we moesten alle verpakkingen eraf halen en alles schoon maken, dan zie je pas hoeveel eten er nodig is voor 45 mensen. We zijn vrijdag ochtend weggevaren vanaf tenerife. Ik had verwacht dat ik het heel raar zou vinden dat ik alleen maar water zie maar eigenlijk is het wel rustgevend en geeft het een gevoel van vrijheid. Als er een boten, vogels of vissen zijn is iedereen helemaal blij dat is echt super grappig! We hebben vandaag pannenkoeken gegeten en dat was echt super lekker de mensen die stonden te bakken stonden helemaal los te gaan op de muziek. De wind vandaag en gisteren valt een beetje tegen maar morgen krijgen we harde wind! Ik heb het hier echt super naar mijn zin!

Nienke


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page