top of page

De 2e Sailmail... "Night Watch Nienke"


GEFELICITEERD jelle!! Stuur je me als ik verbinding heb een mooie foto van je helm en de beker want ik wil ze echt super graag zien. Ik vond het ook echt super leuk om jullie sailmail te lezen.Het was voor iedereen heel speciaal en er is veel gehuild toen iedereen de sailmail kreeg.Ik heb nog niet in de mast geklommen want we hadden te grote golven waar we overheen rolden we helde van 40 graden bakboord naar 40 graden stuurboord waardoor alles en iedereen gleed ook als je zat. Overal langs de loopplekken hangen een soort lifelines waar je je aan vast kunt houden.Ik heb nog niet echt fotos gemaakt met mijn camera maar ik ben er wel mee begonnen.De foto''s die jullie zien zijn grotendeels op tenerife gemaakt. Ik ben gelukkig niet zeeziek meer maar soms word ik wel misselijk of duizelig als ik heel lang in de mainhold(de ruimte waar we slapen en zelfstudie doen) en in de gally(de keuken) ben. We hebben al en verjaardag gevierd van Gijs met super lekkere taart! We hebben gisteren avond onze eerste sterrekunde les gehad want het was echt super helder! We hebben deze week ook een brandoefening gedaan die oversloeg op een zinkend schip oefening waarbij we allemaal in hele grote oranje pakken moesten dat was echt super grappig. Elke maandag gaat de klok een uur terug zodat we geen last hebben van een jetlag. Ik slaap nog niet zo goed ik ben elke ochtend tussen half vijf en zes wakker, ik ga dan naar het achterdek om de watch te helpen en meestal sta ik dan aan het roer. Ik word hier trainienke genoemd omdat iemand in de crew ook Nienke heet alleen voor degene die sochtend wacht hebben: Duarte hij komt uit portugal, Beckey zij komt uit schotland en Jelte hij komt gewoon uit nederland ben ik Trainienke of Night watch Nienke. Vanavond hebben we house warming in de hut van de crew wat erg krap word met 40 man maar ze hebben het ingericht als een huis met allemaal kerstlampjes schildderijtjes en foto''s. We zijn in de centrale les begonnen aan het bootjes project waarin we in groepjes een bootje moeten bouwen en dan in de carib wedstrijdje gaan doen met alle bootjes. Je moet echt met veel dingen rekening houden.

Ik mis jullie nu wel een beetje maar ik heb het hier echt super naar mijn zin! Waar gaan je stukjes op samentafelen over?

Dooeeeeeeeiiiiiiiiiiiii Tot de volgende lazy Monday!!

Einde bericht.


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page