top of page

3e Sailmail van Nienke


Het is vandaag sinterklaas! Vanochtend gingen we Paola wakker zingen want ze is vandaag 16 jaar geworden. We hadden gisteren een hele grote groep dolfijnen

langs de boot zwemmen dus werd de selfstudy even onderbroken. Het is hier echt super warm de koelste plek was 29 graden. We vangen echt super veel vissen. We

hadden een paar dagen geleden een tonijn gevangen en vanavond eten we een super grote dorade die vanochtend gevangen is, waarvan de kop hebben gegeven

aan een catamaran die we net tegenkwamen. Het eten is trouwens super lekker, Nadine kan heel goed koken. Ik heb mijn cadeautje opengemaakt. Hij is echt super mooi! Vanavond gaan we hier met z'n alle (46 mensen) surprise doen dus iedereen mag maximaal 2 minuten vullen anders duurt het veel te lang. Vanaf gisteren mogen we eindelijk op blote voeten lopen maar alleen als motoren en

iedereen is echt super blij dat er voor een keer geen wind is. Een paar dagen geleden hebben we een midocean swim gedaan. Jonathan en Tjalling gingen zelfs van de bakstagen springen. Die avond tijdens het eten

kwamen er ineens dolfijnen! Gisterochtend tijdens selfstudy waren er weer dolfijnen, super veel. Iedereen heeft heel veel foto's gemaakt.

Het is super gezellig aan boord. Iedereen is heel aardig en maakt continue grapjes. Vandaag gingen een aantal mensen pannenkoeken bakken op elektromusic,

dat was echt heel grappig! Ik ga zometeen de mast in, samen met Duarte. Dan kan je super ver zien, Aljen zei ongeveer 25 kilometer. En de zonsondergang is

dan nog mooier. Ik heb veel zin in Sinterklaas vanavond. Ik weet niet wie mij heeft getrokken,

dus dat is spannend. Iedereen is al de hele week bezig met cadeautjes maken en gedichtjes schrijven. Een meisje, Fiep, heeft me geholpen met mijn gedicht,want dat moest in het Engels. Ik loop nog steeds een beetje achter met school, omdat ik zeeziek was, maar ik haal het steeds beter in. Ze gaan nu pepernoten en speculaas maken in de

mainhold, dat is waar we slapen en leren. Over het roer, maak je geen zorgen. Fiep heeft een goede camera en maakt de hele dag foto's van iedereen. Elke dag deelt ze dan ook uit, zodat iedereen leuke foto's heeft van zichzelf.

De wind gaat de komende dagen weer toenemen. We hebben de afgelopen week veel gemotord maar nu staan de zielen weer op. Ik ken ze allemaal uit mijn hoofd.

.Einde Bericht


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page